آگهی حیوانات خانگی رابینسه
آگهی حیوانات خانگی رابینسه

توضیحات آگهی

لطفا تمام موارد زیر را بخوانید اگر شرایطش رو میپذیرید تماس بگیرید .
شرایط واگذاری و نگهداری خرگوش
فقط به شخصی که خرگوش داشته واگذار میکنم برای توله کشی واگذار نمیکنم
فرم واگذاری میگیرم.
در صورتیکه خرگوش دارید تنها فقط به شخصی که خرگوش عقیم شده داره واگذار میکنم.
.خرگوش نباید حمام شود در صورت حمام احتمال ایست قلبی بسیار بالاست و با استرس زیاد به خرگوش آسیب خواهد رسید.حتی اگر زنده بماند مشکلات قلبی و تنفسی خواهد گرفت‌.
.
خرگوش ها بسیار حیوانات تمیز و وسواسی هستند و ساعت ها خودشون رو تمیز میکنند اگر جایگاه انها تمیز باشد به هیچ وجه بوی بد نمیدهند
ظرف توالت انها هر روز و بستر انها هر هفته باید نظافت شود.
.
غذای خرگوش ۸۰ درصد یونجه خشک،۲۰ درصد سبزی تازه و پلت هست
فضای خرگوش حداقل باید یک متر مربع باشد (هرچه بزرگتر بهتر).
.
خرگوش ها علاقه به جویدن سیم دارند در صورتی که خرگوش در خانه آزاد باشد سیم های برق باید از دسترسش دور باشد تا با جویدن دچار برق گرفتگی نشود.
در صورتی که خرگوش در خانه ازاد است حتما باید بستر مناسب داشته باشد تا دچار زخم پا نشود.
.
خرگوش های نر و ماده هنگام بلوغ ادرار خود را در گوشه های خانه یا روی صاحب خود اسپری میکنن که این مساله بعد از عقیم سازی حل میشود.
.
در صورت داشتن دو خرگوش عقیم سازی بسیار ضروری است اگر هر دو نر باشند دعوا خواهند کرد اگر یکی نر یکی ماده باشد جفتگیری پیاپی و بارداری های زیاد و تعداد زیادی خرگوش به دنیا خواهد امد که کنترل و نگهداری بسیار سخت هست.خرگوش ماده در طبیعت از نر فرار میکند و از بارداری های مکرر جلوگیری میشود اما در خانه شما یا باغ وحش نمیتواند فرار کند و بارداری های مکرر موجب مشکلات ژنتیکی و تنفسی خواهد شد .هر خانه یک خرگوش کافی است خرکوش ها به شدت قلمرو طلب هستن پس اگر دو خرگوش میخواهید باید اول یکی را عقیم کنید و خرگوش دوم را هم عقیم کنید بعد باهم در شرایط خاص اشنا کنید (در جایی غیر از قلمرو خرگوش اول مثلا در ماشین نیم ساعت توی باکس باشن و شما رانندگی کنید)
.
عقیم سازی موجب افزایش طول عمر خرگوش میشود و از سرطان و بارداری کاذب جلوگیری میکند
خرگوش نر بعد از عقیم شدن تا یک ماه باید از ماده دور باشد زیرا اسپرم ها تا یک ماه هنوز زنده هستن و میتواند ماده را باردار کند.همچنین برای کاهش سطح هورمون ها ۴ تا ۶ هفته زمان لازم است تا علائم نشانه گذاری فروکش کند.
.
در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی و ندادن یونجه خشک دندان خرگوش رشد زیادی داشته و موجب کور شدن چشم ها و درد و ناراحتی بسیار در خرگوش میشود که درمان آن بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن هست.
.
یونجه تر باعث نفخ و مرگ خرگوش خواهد شد.
.
سبزیجات سمی به هیچ وجه به خرگوش داده نشود لیست سبزیجات سمی را میتوان در اینترنت سرچ کرد
همچنین بعضی گیاهان اپارتمانی سمی هستند و باید از دسترس خرگوش دور نگه داشته شوند.
.
خرگوش ها ثبات را دوست دارند و تا حد امکان نبای از خانه بیرون برده شوند در صورت ضرورت برای بردن به دامپزشکی بیشتر از دو الی ۳ ساعت در ماشین نباشند چون استرس زیاد باعث غذا نخوردن و استاز گوارشی در خرگوش خواهد شد.
.
در صورتی که خرگوش خود را بیرون بردید در جاهایی که حیوان دیگری بوده یا سگ و گربه رفت و امد دارند نبرید،اول اینکه خرگوش با دیدن سگ یا گربه دچار ترس و استرس میشود دوم اینکه ممکن از کک کنه شپش جرب که از انگل های قابل انتقال هستن به خرگوش شما منتقل شود
نگه داشتن خرگوش در قفس (حتی قفس های بزرگ)موجب مشکلات گوارشی و زخم بستر و پوکی استخوان میشود
.
خرگوش بالغ باید ساقه یونجه بیشتر بخورد و خرگوش نابالغ(زیر ۶ ماه) باید برگ یونجه بیشتر بخورد.
.
در صورتی که ناخن خرگوش خیلی بلند شود موجب زخم کف پا و عفونت و جتی مرگ میشود
ناخن خرگوش باید توسط ناخنگیر مخصوص حیوانات گرفته شود و توسط فرد متخصص گرفته شود زیرا اگر بی دقتی شود ممکن است رگ خونی داخل ناخنهاش بریده شده و خونریزی کند( اموزش گرفتن ناخن خرگوش را در اینترنت سرچ کنید)زیر نور رگ خونی دیده میشود.
.
خرگوش اگر بستر نامناسب داشته باشد دچار زخم پا یا همان پدودرماتیت میشود که حتی ممکن است باعث مرگ خرگوش شود.بهترین بستر برای خرگوش ترکیب موزاییک و حصیر و یا پتوی خیلی نرم است.
هر گونه خوراکی قند دار و نشاسته دار باعث نفخ شدید گوارشی در خرگوش میشود حتی ممکن است دیواره روده پاره شود و باعث مرگ خرگوش شود.
خرگوش چون صدایی ندارد شما دردش رو متوجه نمیشید چون قند باعث میشود باکتری های روده گاز تولید کنند،فقط برای تشویق میتوان روزانه یک بند انگشت سیب داد.
.
علائم درد خرگوش:
گلوله شدن
قوز کردن
چسباندن شکم به زمین
دندون قروچه شدید و با صدای زیاد(دندان قروچه ارام نشانه لذت بردن است)
.خرگوشها به شدت گرمایی هستند و در دمای بالا گرمازدگی موجب تشنج و مرگ خواهد شد ،خرگوش نباید در حیاط یا بالکن نگهداری شود در تابستان و زمستان دمای بالا و دمای پایین باعث اسیب خواهد شد
.
رها سازی خرگوش در باغ وحش بالاترین ظلم در حق اوست زیرا خرگوش ها در باغ وحش خرگوش جدید را میزنند و چون به شدت قلمرو طلب هستن دائم دعوا میکنند و به هم اسیب میرسونن همچنین زاد و ولد و بهداشتی نبودن محیط موجب بیماریهای تنفسی و ژنتیکی و بستر نامناسب موجب زخم پا خواهد شد.
در باغ وحش غذای درستی داده نمیشود و همیشه گرسنه هستن و مردم با دادن غذاهای نامناسب مشکلات بیشتری ایجاد میکنند.همچنین خرگوش به شدت به صاحب خود وابسته میشود و با جدا شدن از شما اسیب روحی عمیقی خواهد دید ،دیده شده خرگوش هایی که رها میشوند تا مدت ها در کنار همون جایی که رها شدن کز میکنند و منتظر میمانند تا صاحبشون برگردد.
.
هر سوالی در مورد خرگوش داشتید تماس بگیرید راهنماییتون میکنم.
خرگوشها خیلی مظلومن ما باید صدای اونا باشیم چون هیچ صدایی ندارن تا دردشون رو بگن.

هشدار مراقب کلاهبرداران باشید و از پرداخت هزینه خودداری کنید
آشنا شدن با نحوه عملکرد سایت واگذاری رابینسه

دیدگاه خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای واگذاری خرگوش خانگی

  1. سارا

    سلام
    خرگوشی داریم ۸ ماهه، کاملا سالم به همراه قفس، ظرف آب و ظرف دستشویی به دلیل کمبود جا میخوام واگذارش کنم. تو این ۶ ماه که داشتیمش دخترم بهش خیلی وابسته شده و نمیتونه دل بکنه. ولی خیلی بهش رحممون میاد چون بخاطر اینکه همه چیو میخوره کم از قفس بیرونش میاریم. به نظرتون چکار کنیم؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن اندروید رابینسه