توضیحات آگهی

شرایط واگذاری و نگهداری خرگوش
.
خرگوش نباید حمام شود در صورت حمام ایست قلبی میکند و با استرس زیاد به خرگوش آسیب خواهد رسید.حتی اگر زنده بماند مشکلات قلبی و تنفسی خواهد گرفت‌.
.
خرگوش ها بسیار حیوانات تمیز و وسواسی هستند و ساعت ها خودشون رو تمیز میکنند اگر جایگاه انها تمیز باشد به هیچ وجه بوی بد نمیدهند
ظرف توالت انها هر روز و بستر انها هر هفته باید نظافت شود.
.
غذای خرگوش ۸۰ درصد یونجه خشک،۲۰ درصد سبزی تازه مجاز(نه سمی)و پلت مخصوص سن خرگوش هست ،پلت اجیلی برای خرگوش ممنوع است.
خرگوش ها علاقه به جویدن سیم دارند در صورتی که خرگوش در خانه آزاد باشد سیم های برق باید از دسترسش دور باشد تا با جویدن دچار برق گرفتگی نشود.
در صورتی که خرگوش در خانه ازاد است حتما باید بستر مناسب داشته باشد تا دچار زخم پا یا همان پدودرماتیت نشود فرش و موکت و سرامیک از بدترین بسترها هستند .همچنین تمام عوامل خطر ایمن گردد،خرگوش ها علاقه به قایم شدن پشت مبل و کمد را دارند و ممکن است با جابه جایی مبل و باز و بسته کردن در کمد و کشو اسیب ببینید یا زیر دست و پا له شوند چه بسیار خرگوش هایی که به این گونه جون خودشون رو از دست دادن
.
خرگوش های نر و ماده هنگام بلوغ ادرار خود را در گوشه های خانه یا روی صاحب خود اسپری میکنن که این مساله بعد از عقیم سازی حل میشود.
.
در صورت داشتن دو خرگوش عقیم سازی بسیار ضروری است اگر هر دو نر باشند دعوا خواهند کرد اگر یکی نر یکی ماده باشد جفتگیری پیاپی و بارداری های زیاد و تعداد زیادی خرگوش به دنیا خواهد امد که کنترل و نگهداری بسیار سخت و غیر ممکن هست.خرگوش باید به صورت تکی نگهداری شود.چون بسیار قلمروطلب است و نیاز به جفت ندارد و شمارا دوست خود میداند.
.
عقیم سازی موجب افزایش طول عمر خرگوش میشود و از سرطان تخمدان و رحم و بیضه و همچنین بارداری کاذب جلوگیری میکند و بسیار مفید است حتی اگر خرگوش یک عدد باشد.
.
در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی و ندادن یونجه خشک دندان خرگوش رشد زیادی داشته و موجب کور شدن چشم ها و درد و ناراحتی بسیار در خرگوش میشود که درمان آن بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن هست.
یونجه تر باعث نفخ و مرگ خرگوش خواهد شد.
سبزیجات سمی به هیچ وجه به خرگوش داده نشود لیست سبزیجات سمی را میتوان در اینترنت سرچ کرد،تره پیازچه،پیاز،ترب برای خرگوش سمی هست همچنین هویج موجب مشکلات گوارشی و دیابت میشود.(برعکس اموزش غلط در کارتون ها)
همچنین بعضی گیاهان اپارتمانی سمی هستند و باید از دسترس خرگوش دور نگه داشته شوند.
.
خرگوش ها ثبات را دوست دارند و تا حد امکان نباید از خانه بیرون یا مسافرت برده شوند در صورت ضرورت برای بردن به دامپزشکی بیشتر از دو الی ۳ ساعت در ماشین نباشند چون استرس زیاد باعث غذا نخوردن و استاز گوارشی در خرگوش خواهد شد.
.
در صورتی که خرگوش خود را بیرون بردید در جاهایی که حیوان دیگری بوده یا سگ و گربه رفت و امد دارند نبرید،اول اینکه خرگوش با دیدن سگ یا گربه دچار ترس و استرس میشود دوم اینکه ممکن است کک کنه شپش جرب که از انگل های قابل انتقال هستن به خرگوش شما منتقل شود.
فضای خرگوش حداقل باید یک متر در یک متر مربع باشد (هرچه بزرگتر بهتر).
نگه داشتن خرگوش در قفس (حتی قفس های بزرگ)موجب مشکلات گوارشی و زخم بستر و پوکی استخوان میشود.برای خرگوش باید پارک حیوانات تهیه شود که ۸ تکه با ارتفاع ۹۰ عالی هست و روزی چند ساعت هم بیرون از پارک در فضای منزل بازی کند،مراقب له شدن خرگوش زیر دست و پا یا لای در باشید.
.
خرگوش بالغ باید ساقه یونجه بیشتر بخورد و خرگوش نابالغ(زیر ۶ ماه) باید برگ یونجه بیشتر بخورد.
.
در صورتی که ناخن خرگوش خیلی بلند شود موجب زخم کف پا و عفونت و حتی مرگ میشود
ناخن خرگوش باید توسط ناخنگیر مخصوص حیوانات گرفته شود و توسط فرد متخصص گرفته شود زیرا اگر بی دقتی شود ممکن است رگ خونی داخل ناخنهاش بریده شده و خونریزی کند( اموزش گرفتن ناخن خرگوش را در اینترنت سرچ کنید)زیر نور رگ خونی دیده میشود.
.
خرگوش اگر بستر نامناسب داشته باشد دچار زخم پا یا همان پدودرماتیت میشود که حتی ممکن است باعث عفونت و مرگ خرگوش شود.بهترین بستر برای خرگوش ترکیب موزاییک و حصیر و یا پتوی خیلی نرم است همچنین خرگوش باید توالت مناسب داشته باشد تا دست و پا ادرار سوخته نشود.
هر گونه خوراکی و میوه قند دار و نشاسته دار مثل برنج ماکارانی سیب زمینی و انواع میوه باعث نفخ و درد شدید گوارشی در خرگوش میشود حتی ممکن است دیواره روده پاره شود و باعث مرگ خرگوش شود.
.
خرگوش چون صدایی ندارد شما دردش رو متوجه نمیشید چون قند باعث میشود باکتری های روده گاز تولید کنند،فقط برای تشویق میتوان روزانه یک بند انگشت سیب داد.(حتی همینم ندید بهتره(
.
علائم درد خرگوش:
گلوله شدن،قوز کردن،چسباندن شکم به زمین،دندون قروچه شدید و با صدای زیاد(دندان قروچه ارام نشانه لذت بردن است)
هر گونه ماده معطر یا دود سیگار یا غیره باعث مشکلات تنفسی شدید در خرگوش میشود.به هیچ وجه در فضایی که خرگوش هست عطر و اسپری و سیگار استفاده نکنید.
خرگوش ماده هر ماه میتواند تا ۱۲ تا بچه خرگوش تولید کند و بلافاصله بعد از زایمان دوباره میتواند باردار شود به هیچ وجه خرگوش نر و ماده را کنار هم نگذارید چون بعد یه مدت کوتاه یک گله خرگوش با مشکلات ژنتیکی و تنفسی خواهید داشت که نگهداری و هزینه بسیار زیادی خواهند داشت. خرگوش های ماده در طبیعت از نر فرار میکنند و از بارداری های متعدد جلوگیری میکنند اما در محیطهای کوچک نمیتوانند.
برای کودکان خرگوش نخرید زیرا خرگوش حیوانی ترسو هست و نیاز به ارامش دارد اما کودکان دوست دارند حیوان را فشار داده و بازی کنند ستون فقرات خرگوش بسیار ظریف هست و با یک فشار کوچک ممکن است پارگی احشا یا شکستن استخوان اتفاق بیوفتد.
برای خرگوش اسباب بازی های چوبی تهیه کنید میتوانید از چوب درخت سیب،فندق،شاتوت ،زبان گنجشک،چنار ،بید استفاده کنید انهارا چیده و ۲۰ دقیقه بجوشانید تا الودگی رفع شود.دقت کنید بعضی چوب درختان مثلا چوب گردو برای خرگوش سمی هستند و نباید مصرف شوند.
خرگوش ها اگر سرگرم نشوند اسباب خانه را میجوند و باید اسباب بازی های متنوع داشته باشند.
در اخر اگر اینستاگرام دارید مطالب پیج زیر را ببینید تا اطلاعات لازم برای نگهداری خرگوش را کسب کنید.

اینستاگرام:mr_casper_bunny

هشدار مراقب کلاهبرداران باشید و از پرداخت هزینه خودداری کنید
آشنا شدن با نحوه عملکرد سایت واگذاری رابینسه

دیدگاه خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای واگذاری خرگوش اصفهان و تهران

  1. ندا

    سلام دوست گرامی

    اگر براتون امکان داره با بخش باغ وحش پارک ملت تهران تماس بگیرید و با دکتر دامپزشک مهربون و خوش قلب پارک ملت صحبت کنید .
    اگر قبول کنند اونجا رسیدگی پزشکی و غذایی خوبی دارند .
    من خودم دو تا غاز خوشگل هدیه کردم و کاملا از نحوه رسیدگی اونجا راضی هستم .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن اندروید رابینسه