آگهی حیوانات خانگی رابینسه
آگهی حیوانات خانگی رابینسه

افسردگی سگ | علت و درمان افسردگی

سگ ها نمی توانند احساسات خود را به زبان بیاورند، با این حال، درست مانند انسان ها، آنها هم می توانند دچار مشکلات روحی روانی مانند افسردگی سگ شوند.

تشخیص افسردگی در سگ ها

نشانه های افسردگی در سگ ها بسته به سگ و شدت مشکل متفاوت است. با این حال، برخی موارد کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. به تغییرات در زبان بدن سگ هنگام تعامل با افراد و سایر حیوانات خانگی، کاهش اشتها و بی حالی او توجه داشته باشید.

مهمترین چیز تغییر رفتار طبیعی سگ است چیزی که اکثرا میگویند این است که سگ آنها تمایلی به انجام فعالیت هایی ندارد که قبلا از آنها لذت می برد

به عنوان مثال، سگی را در نظر بگیرید که عاشق یک بازی است. اگر سگی که عاشق بازی است حالا بی علاقه شده، مشخص است که رفتار او تغییر کرده است. در این صورت ممکن است فکر کنید که آیا سگ من افسرده است یا خیر

همچنین علائم دیگری نیز وجود دارد، از جمله “چسبیدن به شما و نیازمندی و تمایل به نزدیک بودن بیشتر به صاحب. با این حال، برخی از سگ ها ممکن است برعکس رفتار کنند و بیش از حد گوشه گیر شوند.

افسردگی سگ

افسردگی سگ یا بیماری؟

علائم افسردگی سگ اغلب شبیه علائمی است که در سگی که از یک بیماری زمینه ای یا درد مزمن رنج می برد، دیده می شود. گاهی اوقات، این مسائل حتی می توانند محرک افسردگی باشند.

توجه داشته باشید که لازم است برای رد هرگونه مشکل پزشکی، سگ خود را نزد دامپزشک ببرید تا او را از نظر پزشکی معاینه کنند. به طور کلی، اگر سگی تنبل شود یا تمایلی به تحرک نداشته باشد، به خصوص در صورتی که هیچ رویداد تغییر دهنده ای در زندگی اش رخ نداده باشد، به احتمال زیاد مشکل او مربوط به بیماری یا درد است.

علل افسردگی سگ ها

اگر به افسردگی سگ خود مشکوک هستید، از خود بپرسید چه تغییراتی در زندگی و محیط او رخ داده است. محرک های زیادی برای افسردگی وجود دارد. گاهی اوقات این یک دلیل واضح است، اما گاهی اوقات تغییرات ظریف تری رخ می دهد یا ترکیبی از مسائل است که به مرور زمان انباشته شده است.

افسردگی در حیوانات به طور کلی چیزی است که ما آن را با یک رویداد خاص مرتبط می کنیم. این رویداد می تواند از دست دادن صاحب، از دست دادن دوستی که با او بزرگ شده اند، یا یک تغییر بزرگ در سبک زندگی – نقل مکان به خانه جدید، یا اضافه یا کم شدن اعضای کلیدی گروه اجتماعی آنها باشد. این افسردگی معمولا بستگی به شرایط خاص دارد.

شما به عنوان صاحب و سرپرست سگ باید به شرایط اساسی محیطی و اجتماعی سگ خود نگاه کنید تا بفهمید چه چیزی ممکن است باعث تغییر رفتار او شده باشد یا خیر.

افسردگی سگ

برخی از دلایل رایج افسردگی سگ ها:

  • غم و اندوه ناشی از سوگ برای از دست دادن یک همراه انسان یا حیوان
  • درد مزمن
  • تنها گذاشتن سگ در خانه برای مدت طولانی
  • تروما، از جمله آسیب، سوء استفاده یا استرس طولانی مدت
  • تغییرات محیطی مانند نقل مکان به خانه جدید، تغییر صاحب یا اضافه شدن نوزاد یا حیوان خانگی جدید به خانه. حتی مواردی مانند بازگشت کودکان به مدرسه پس از تعطیلات طولانی یا تغییر الگوی کاری شما نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.
  • انزوای اجتماعی
  • عدم تحریک فیزیکی و/یا ذهنی کافی. این امر به ویژه برای نژادهای کاری پرانرژی و سرسخت صادق است.

برخی از شدیدترین موارد افسردگی سگ هایی را درگیر کرده که از شرایط بد مانند سبد سرپرستی و کتک خوردن رهایی یافته اند و مشکلات جدی رفتاری اغلب می تواند ناشی از ترکیبی از ژنتیک، تجربیات اولیه زندگی، محیط های فیزیکی و اجتماعی و فرآیندهای یادگیری مداوم باشد.

شما ممکن است سگی بسیار بسیار مضطرب داشته باشید که سرکوب رفتاری زیادی را تجربه کرده است. این سرکوب رفتاری باعث می شود که سگ به طور کلی از فعالیت باز بماند و همین فرایند می تواند منجر به افسردگی شود. سگی که افسرده است، تمایلی به غذا خوردن، حرکت کردن یا انجام دادن هیچ کاری ندارد. او نمی خواهد با شما ارتباط برقرار کند و در نتیجه خود را از تعاملات اجتماعی دور نگه می دارد.  در این موارد شدید، درمان مشکل ممکن است ساده نباشد.

افسردگی سگ

چگونه افسردگی سگ را درمان کنیم

همانطور که میدانید، سگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند. اگر افسردگی سگ با یک رویداد مهم مرتبط باشد، اغلب برخی تغییرات ساده در محیط و زندگی اجتماعی او می تواند تأثیر زیادی داشته باشد، مانند “گذراندن وقت بیشتر با سگ، بردن او به پیاده روی های سرگرم کننده تر، بازی کشیدن طناب، به طور معمول، با کمی زمان، توجه بیشتر و فعالیت های غنی سازی لذت بخش، سگ شما بدون هیچ مشکل جدی از افسردگی عبور خواهد کرد.

در برخی از سگ ها، افسردگی یک مشکل دائمی تر است که می تواند در دراز مدت جدی تر باشد. این سگ ها به حمایت بیشتری نیاز دارند و اغلب گذشته ای به خصوص آسیب زا داشته اند، می گوید که نیاز آنها به کمک بیشتر جای تعجب ندارد.

افسردگی سگ

دارو برای درمان افسردگی سگ

در بسیاری از موارد، توصیه می شود که از یک متخصص راهنمایی رفتاری دریافت کنید، و در برخی موارد، ممکن است بخواهید با دامپزشک خود در مورد دارو درمانی صحبت کنید. ما برای راحتی صاحب سگ دارو تجویز و حتی توصیه نمی کنیم. اما اگر سگ پس از کمک رفتارشناس و موارد گفته شده تغییری نکرد، باید برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه آن حیوان کاری انجام شود.

داروها در مواردی که وضعیت عاطفی زیربنایی سگ با توانایی او برای یادگیری رفتارهای جدید تداخل می کند یا کیفیت زندگی او را تحت تاثیر منفی قرار می دهد، ممکن است مفید باشد، این امر به ویژه در شرایطی صادق است که محرک های زیادی برای ترس یا اضطراب سگ وجود داشته باشد، یا زمانی که محرک ها اجتناب ناپذیر باشند برای  مثال سگی را در نظر بگیرید که از طوفان می ترسد و در منطقه ای زندگی می کند که طوفان ها در ماه های مختلف سال به طور مکرر رخ می دهد.

مهم است که بدانید گزینه های دارویی تنها درمان برای سگ هایی که از بیماری روانی رنج می برند نیست، بلکه فقط بخشی از برنامه درمانی است و موثرترین برنامه های درمانی ممکن است شامل ترکیبی از داروها، مدیریت محیط سگ و اصلاح رفتار سگ باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظرات خود را برای ما ارسال کنید ما در کم ترین زمان ممکن پاسخ میدهیم

  1. 0911****7930
    0911****7930 شهریور 14, 1403 پاسخ

    چرا توله دوماه دم خود را گاز میگیرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن اندروید رابینسه